ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗ

 

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Απόφοιτος της Σχολής Βακαλό. Κάτοχος ΒΑ (ΗΟΝS) στη Σκηνογραφία-Ενδυματολογία από τη Wimbledon School of Art όπου σπού­δασε με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση. Πρώτη της δουλειά παρουσιάστηκε το 1994 στο Δημοτικό Θέατρο Αλΐμου με το έργο Δράκος του Ε. Σβαρτς, σε σκηνοθεσία Βαρβάρας Δούκα, όπου κέρδισε τρία βραβεία στα Φεστιβάλ των Δήμων Ζωγράφου, Αργυρούπολης και Ιθάκης. Από τότε έχει συνεργαστεί ως Σκηνογράφος-Ενδυματολόγος με το Θέατρο Στοά (Τα ορφανά του Lyle Kessler, σε σκηνοθεσία Θ. Παπαγεωργίου, Θέατρο Στοά, 1994), με το θέατρο «Ελεύθερη Αυλαία» (Το ατύχημα του Γ. Χρυσούλη, σε σκηνοθεσία Β. Δούκα, Θέατρο Β. Αυλωνίτη, 1997), με το Θέατρο Κάτω από τη Γέφυρα (Γράμμα στον Ορέστη του Ιάκ. Καμπανέλλη, σε σκηνοθεσία Ν. Δαφνή, Θέατρο «Κάτω από τη Γέφυρα», 1997) με το Θέατρο Κυκλόραμα (Φάντο και Λιζ του Φ. Αρραμπάλ, σε σκηνοθεσία Μ. Σάρδη, Τεχνοχώρος υπό Σκιάν, 1997, και Η Αγάπη της Αηδόνας της Timberlake Wertenbaker, σε σκηνοθεσία Μ. Σάρδη, Ιλίσσια, 1998), με το Εθνικό Θέ­ατρο (Τρία Ελληνικά Μονόπρακτα του Ιακ. Καμπανέλλη, σε σκηνοθεσία των Βαρβάρα Δούκα, Ηλία Φραγκάκη και Θωδ. Εσπίριτου, Πειραματική Σκηνή, 1997 και Η Ψίχα του νερού του Άκη Δήμου, σε σκηνοθεσία Ευδ. Τσολακίδη, Πειραματική Σκηνή, 2001), με τον «Πολιτισμικό Νότο» (Περιμένοντας το Γκοντό του Σ. Μπέκετ, σε σκηνοθεσία Θωδ. Εσπίριτου, Χανιά, 1998), με το Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας (Ο θεατρικός Μάνος Χατζιδάκις στα έργα Ματωμένος Γάμος, Ο Κύκλος με τη κιμωλία και το Παραμύθι χωρίς Όνομα, σε σκηνοθεσία Ιάκ. Καμπανέλλη, Πάτρα, 1998) και με το Σχολείον της Νυκτός (Ορέστης του Γ. Ρίτσου, σε σκηνοθεσία Ηλ. Φραγκάκη, θέατρο Αλ­κμήνη, 1999, και Το Αηδόνι και το Τριαντάφυλλο του Oscar Wilde, σε σκηνοθεσία Ελ. Παράβα, 2000). Επίσης με τον Σκηνοθέτη Γιώργο Μιχαηλίδη στα έργα: Βίβα Ασπασία του Ιάκ. Καμπανέλλη (Ανοιχτό Θέατρο, 2000), Η Μέθοδος της Δεσποινί­δας Μαργαρίτας του Ρ. Ατάιντε (Θέατρο Κάππα, 2001) και Μια Κωμωδία του Ιακ. Καμπανέλλη (Ηρώδειο, 2002). Το καλοκαίρι του 2006 συνεργάστηκε με το Δημ. Θέατρο Μαραθώνα στο έργο Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν του Μπ. Μπρεχτ (Α’ Βραβείο Κοστουμιών, Φεστιβάλ Δήμου Ζωγράφου).Το 2004, συνεργάστηκε με τον σκηνοθέτη Δημ. Δεγαΐτη στο έργο Υπηρέτης δύο αφεντάδων του Carlo Goldoni, Θέατρο Τέχνης, 2004, καθώς και στα έργα: Άνδρη Θεοδότου Η Ροδή και το χρυσό βεργί, Παιδική Σκηνή της Μαίρης Ραζή, 2005, Η κωμωδία των παρεξηγήσεων του William Shakespeare, Θέατρο Τέχνης, 2006, Το τέλος του Καλοκαιριού του Γ.Ηλιόπουλου, Θέατρο Φούρνος, 2007, Άνδρη Θεοδότου Το παραμύθι με τα τέσσερα καπέλα., Παιδική Σκηνή της Μαίρης Ραζή, 2007).

Το 2008, επιμελήθηκε τα σκηνικά και τα κοστούμια στην παράσταση του έργου Κάιν και Αβελ του Ανδρέα Θωμόπουλου, σε σκην. του Βασ. Ασλανίδη (Θέατρο Βαφείον).

Στον κινηματογράφο, έχει συνεργαστεί με τη σκηνοθέτιδα Στέλλα Αρκέντη στην ταινία Φόνισσα, η λογική γεννάει τέρατα, βασισμένη στη Φόνισσα του Αλ. Παπαδιαμάντη και στην όπερα Το δάκρυ του αετού (σύνθεση Σωτηρίας Αδάμ, λιμπρέτο Στέλλας Αρκέντη).

Έχει διδάξει Σκηνογραφία στην Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου και στο «Θέατρο των Αλλαγών», καθώς και Ενδυματολογία και Ιστορία Κοστουμιού στη Σχολή Βελουδάκη. Από το 2007 έως το 2011 δίδαξε Σκηνογραφία στην Ακα­δημία Τέχνης του Ι.Ε.Κ ΑΚΜΗ. Από το 2005, διδάσκει Σκηνογραφία στην Ανώτερη Δρα­ματική Σχολή του Δήμου Αγ. Βαρβάρας Ιάκωβος Καμπανέλλης. Έχει πάρει μέρος σε Σεμινάρια και Διαλέξεις.

Συμμετείχε με κείμενό της στο αφιέρωμα στον Ιάκ. Καμπανέλλη, περ. Οδός Πανός (τχ. 155, Ιανουάριος 2012), στην Ημερίδα «Ιάκ. Καμπανέλλης, ένα χρόνο μετά τον θάνατό του», που διοργάνωσε το Θεατρικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Ναύπλιο, 8 Ιουνίου 2012), στο μουσικό αφιέρωμα στον Καμπα­νέλλη που πραγματοποίησε ο Ιωνικός Σύνδεσμος (9 Ιουνίου 2012) και στη διημε­ρίδα που οργάνωσε το θέατρο Στοά και ο Θανάσης Παπαγεωργίου.

Είναι υπεύθυνη του Αρχείου I. Καμπανέλλη και του site Kambanellis.gr .Επιμελήθηκε με τον Θ. Φωσκαρίνη των Θ’ Τόμο Θεατρικών Απάντων του Ι. Καμπανέλλη που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Κέδρος.